«ایده های نو در کنار دانش و تجربه کهن»

 محمد جواد بابائی

مشاور و کارشناس رسمی سازمان نظام صنفی

کاندیدای انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در شاخه مشاوران

سوابق:

فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار

پانزده سال تجربه در جایگاه های مختلف اعم از کارشناس، طراح، مشاور، سرپرست کارگاه و مدیر پروژه های IT

مدرس دانشگاه و پژوهشگر در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در مراکز داده

دارای سوابق تالیف کتب و جزوات آموزشی و مقالات پذیرش شده در همایش های معتبر

کارشناس ارشد و مدیر پروژه های شبکه و سخت افزار در شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون (ایریسا)

بنیانگذار انجمن دیتاسنتر ایران (شبکه اجتماعی فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور)

موسس و مدیر سایت های آموزشی TIA942.ir و انجمن دیتاسنتر ایران با بیش از 4600 عضو

اهم برنامه ها و اهداف:

الف) استفاده حداکثری از اختیارات و وظایف هیئت مدیره

بر اساس ماده 42ـ اساسنامه سازمان اهم وظائف و اختيارات هيئت مديره به شرح زير است:

(در ذیل هریک از وظایف، طرح های پیشنهادی با رنگ متمایز مشخص شده است)

  • نظارت بر حسن انجام خدمات ارائه شده توسط اشخاص حقيقي و حقوقي در حوزه استان.
    • ایجاد مرکز تماس در محل سازمان برای دریافت گزارشات و پیشنهادات همکاران و مشتریان
    • هم افزایی و همفکری با اتحادیه خدمات رایانه در جهت نظارت و بهبود مستمر خدمات
  • تنظيم روابط بين اعضاي صنف و كارفرمايان و ارائه اطلاعات لازم به كارفرمايان در مورد اشخاص واجد صلاحيت فني.
    • ایجاد بانک رزومه و بانک موقعیت های شغلی و ارتباط جویندگان شغل با کارفرما
    • آموزش های تخصصی و معرفی به اصناف و مشاغل از طریق مراکز مجاز
  • دفاع از حقوق اجتماعي و حيثيت حرفه اي صنف.
    • ایجاد مرکز مشاوره اجتماعی ،حقوقی، مالیاتی ، روانشناختی و تجاری در داخل سازمان با دعوت از بزرگان هر رشته به منظور ارتقا دانش اعضا در زمینه های مختلف و دفاع از حقوق اعضا.
  • همكاري با مراجع ذي ربط در امر ارزشيابي، تعيين صلاحيت و ظرفيت اشتغال.
    • تشکیل تیم های تخصصی در قالب کمیسیون ها جهت همفکری در قالب گروه های ارزشیابی و تعیین صلاحیت.
  • ارائه خدمات كارشناسي فني به مراجع قضائي و قبول داوري در اختلافاتي كه داراي ماهيت فني است در چارچوب قوانين و مقررات مربوط كشور.
    • تلاش به منظور الزام قانونی شدن این موضوع و ارجاع پرونده های کارشناسی از قوه قضاییه به سازمان.

 

  •  ارتقاي دانش فني و كيفيت كار اعضاي صنف.
    • نیاز سنجی از اعضای صنف
    • برگزاری جلسات معرفی تکنولوژی در حاشیه صبحانه کاری صنف
    • تهیه و تدوین سرفصل های نوین و مورد نیاز
    • برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت با همکاری و هماهنگی مراکز معتبر
    • برگزاری همایش و کنفرانس با حضور چهره های مطرح دانش و تکنولوژی

 

  •  برنامه ريزي در جهت تقويت و توسعه فرهنگ فناوري اطلاعات در استان با برگزاري مسابقات حرفه اي و تخصصي در چارچوب قوانين و مقررات.
    • برگزاری جلسات با صاحب نظران صنعت و دانشگاه
    • تدوین اسناد فرهنگی در راستای فرهنگ سازی استفاده صحیح از فناوری اطلاعات
    • برگزاری گردهمایی به همراه مسابقه با استفاده از اسپانسرهای مالی

 

  •  تشكيل كميسيونهاي تخصصي استاني با رعايت نظام نامه هاي هيئت عمومي و شوراي مركزي.
    • فعال تر کردن کمیسیون های تخصصی با برگزاری نشست های منظم
    • برگزاری دوره های آموزشی توسط اعضای کمیسیون ها
    • ایجاد مشوق های مالی برای اعضای کمیسیون ها برای حضور فعال تر در جلسات

 

 

ب) تهیه و تحویل کارت عضویت الکترونیکی با استفاده از اسپانسر جهت اعضای حقیقی و حقوقی و مشاوران.

ج) مذاکره و قرارداد با مراکز مهم فرهنگی ، تفریحی و خدماتی به منظور اخذ تخفیفات مناسب با استفاده از کارت سازمان.

د) تدوین آیین نامه پذیرش اعضای جدید و فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور برگزاری آموزش های اولیه در راستای ارتقا سطح دانش و انتقال تجربه پیشکسوتان به کارشناسان جدید صنف.

ه) بازنگری و تدوین آیین نامه آزمون مشاوران و پیگیری بحث ارتقا مشاوران به صورت نظام مند.

و) تدوین سرفصل ها و برگزاری آموزش پیش از آزمون مشاوران.

ز) نیاز سنجی و تدوین سرفصل های آموزشی مورد نیاز مشاوران و سایر اعضا (اصول سرپرستی، اصول مدیریت، اصول مذاکره و بحث های فنی در هر حوزه) به منظور ارتقا جایگاه و شان مشاور در نزد کارفرماها.

ح) تولید APP سازمان نظام صنفی رایانه ای و ارتقا پورتال جهت خدمات دهی بیشتر به اعضا و تعریف نمودن سرویس های ارزش افزوده بر بستر فضای مجازی.

ط) تهیه کارت ویزیت سازمانی متحدالشکل برای اعضای حقیقی و حقوقی سازمان با کد رهگیری و QR

ی) حذف هزینه تمدید عضویت اشخاص حقیقی:

در یک جامعه صنفی نظیر سازمان نظام صنفی رایانه ای با توجه به این که الزامی به عضویت و تمدید عضویت افراد وجود ندارد و فرد میتواند عضو باشد یا نباشد همچنین حق عضویت ناچیز و عدم ایجاد موقعیت خاص برای دارندگان این کارت، اقبال عمومی را به تمدید کارت بعد از یک دوره عضویت کم نموده است. بنابراین سازمان نباید بر روی این درآمد ها به خصوص در بخش اعضای حقیقی تکیه نماید. سازمان میبایست به گونه ای که خللی در بیطرفی و عدم رقابت با بدنه صنف بوجود نیاید راه هایی برای کسب درآمد و هزینه کرد آن در راستای هزینه های جاری خود پیدا نماید که این امر باعث کنار گذاشته نشدن اعضا به دلیل عدم پرداخت هزینه تمدید حق عضویت میگردد. همچنین یک سازمان قدرتمند از نظر بنیه مالی میتواند سرویس ها و خدماتی به اعضای خود ارائه دهد که موجب افزایش رضایتمندی این اعضا و مشارکت بیشتر افراد در فعالیت های سازمان میگردد.

ک) اصلاح اساسنامه سازمان

در حال حاضر با رشد روزافزون فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات، ساختار فعلی سازمان اگر خود را با تغییرات وفق ندهد و در برابر نیاز های جدید قابلیت انعطاف نداشته باشد منجر به انفعال و به مرور کنار گذاشته شدن سازمان توسط اعضا و کسب و کارها میگردد. کسب و کارهای جدید اگر جایگاهی برای خود در سازمان نیابند به مرور به تشکیل تشکل های جدید روی خواهند آورد که این انشقاق به نفع یکپارچگی و یک صدایی صنف نخواهد بود لیکن با ادامه ساختار فعلی به نظر میرسد این انشقاق اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به امید سربلندی ایران و ایرانی

محمد جواد بابائی